جمعه 14 اردیبهشت 1403
ایمان سهیلی :
استقبال با شکوه ازجشنواره بازیهای بومی ، محلی دهستان گوراب پس فومن در نوروز نود و هشت
 
 
ایمان سهیلی ریئس هیئت بومی ، محلی شهرستان رشت و کارشناس میراث فرهنگی :
 

استقبال با شکوه ازجشنواره بازیهای بومی ، محلی دهستان گوراب پس فومن در نوروز نود و هشت  

معتقدیم سرباز فرهنگی گیلان هستیم و در راستای تفکر ترویج  و زنده نگاه داشتن فرهنگ
و سنن گیلان گام بر می داریم .
 
 
سرویس گردشگری موح برنا - گیلان و ایران تاریخی کهن دارد و همچنان با توجه به تحولات صنعتی ، تکنولوژی و رسانه ای ، بازیهای بومی ، محلی ، موزیک و بازی و سرگرمی علاقمندان بیشماری دارد .
ایمان سهیلی ریئس هیئت بومی ، محلی و کارشناس میراث فرهنگی از ادامه تفکر ترویج  و زنده نگاه داشتن فرهنگ و سنن گیلان در مراسمها و مناسبتها گفت و افزود : فرهنگ و سنت ایران قدمتی دیرین و کهن دارد و وظیفه همه ما خواهد بود تا با برگزاری سنت نیاکانمان نسلها را همچنان در همان حال و هوا نگاه داریم .
ایمان سهیلی از توجه نهادها و ارگانها در خصوص حضور همکارانش در افتتاحیه ها و اختتامیه ها قدردانی کرد و گفت : معتقدم بیان سنتها ، بازیهای محلی و سرگرمی های نسلهای قدیمی  با وجود موزیکال بودنش و جنبه ها و حرفها و خصوصا لهجه ها می تواند همچنان جذاب باشد .
 
ایمان سهیلی : جشنواره بازیهای بومی ، محلی دهستان گوراب پس فومن در نوروز نود و هشت
  ایمان سهیلی ریئس هیئت بومی ، محلی و کارشناس میراث فرهنگی به تم اصلی روایت نوروز خوانی ، سیاه و سپید و فلسفه نوروز و نوروزی خوانی اشاره کرد و گفت : هرچند تم اصلی داستان یک موضوع است ، اما نحوه اجرا وبعضا نوع نگاه نسل جدید می تواند جذابیتهای خود را داشته باشد .
وی در ادامه افزود : طی سالیان اخیر اجراهای متعددی در سراسر کشور داشتیم که میهمانان خارجی هم حضور داشتند ، اما همچنان علاقمند یک اجرای بزرگ و بین المللی بودیم و خوشبختانه این مهم با حمایتهای میراث فرهنگی استان ، ورزش و جوانان و هیئت ورزشهای بومی ، محلی استان میسر گردید .
 
در نوروز 1398 فرصتی شد تا جشنواره بازیهای بومی محلی در دهستان گوراب پس فومن با حضور دو مهمان ویژه دکتر ژائوئن رییس انجمن ورزش های بومی سنتی جهان و آقای پتروف کارشناس بازیهای سنتی جهان دکتر جعفری و میهمانان ویژه کشورمان ریاست فدراسیون بومی محلی کشور ، دکتر کلهر رییس دپارتمان بومی محلی کشور ، فرماندار و مسولین استان و شهرستان و پهلوان فردین معصومی مسول انجمن کشتی گیله مردی کشور برگزار گردید .
 
 
کارشناس میراث فرهنگی به استقبال میهمانان داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود : همانطور که انتظار می رفت نوع اجرا ، موسیقی سنتی ، بازیها ، همه و همه با اقبال میهمانان مواجه شد و در همین مراسم چند دعوت برای برگزاری این جشنواره داده شد و امیدواریم به عنوان سربازان فرهنگی گیلان موفق باشیم .
 
 


 







 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna